Nieuwsgierig maken

Onze opdrachtgevers begrijpen dat dat het pushen van zogenaamde Unique Selling Points niet werkt, zij begrijpen dat sales op basis van pushen van USP’s leidt tot bezwaren bij de klanten. Trainingen zoals “overtuigingstechnieken” en “het omgaan met bezwaren” zijn dan geen oplossing, maar slechts een doekje tegen het bloeden.  

Deze wijze van sales ontwikkelt geen enkele waarde voor de klant. Natuurlijk verkoop je dan nog wel eens wat, maar de klant zal grijpen naar het kortingsmechanisme. Wie het goedkoopst is krijgt de deal. Waarom? Omdat de klant geen toegevoegde waarde ervaart.  

Onze opdrachtgevers willen dit niet. Onze opdrachtgevers willen blije klanten. Klanten die de toegevoegde waarde ervaren en die daarvoor wat meer willen betalen. Tevreden klanten, die ook terug komen en doorvertellen. Hiervoor heb je nieuwsgierige Sales Professionals nodig. Dit zijn medewerkers die luisteren en niet zenden. Die nieuwsgierig op zoek gaan naar de Unique Buying Reasons van de klant. De wat? De Unique Buying Reasons: redenen voor de klant om jouw product of dienst te kopen. Omdat jouw product of dienst problemen van de klant oplost. Problemen waar de klant graag voor betaalt als die worden opgelost.  

Lees hier meer over toegevoegde waarde.