Story Telling

“People don’t buy WHAT you do; people buy WHY you do it.” 

Doe je dat nog wel eens, pitchen? Een standaard verhaal opdreunen? Met welk doel? En? Tevreden met het resultaat? Of ben je nieuwsgierig naar iets nieuws?

De traditionele “elevator pitch”, in één minuut een aanbod doen “you can not refuse” heeft haar beste tijd gehad. Een uit je hoofd geleerde tekst opdreunen om een andere te overtuigen werkt niet meer. De traditionele pitch beschouwen inkopers inmiddels als te opdringerig en te “glad”. Daarnaast begrijpen verkopers inmiddels ook (hopelijk), dat er niet één aanbod bestaat voor iedereen.  

Om deze reden heeft SalesRESPECT® de module Storytelling ontwikkeld. Een mindset en vaardigheden training die verkopers leert om hun verhaal op een fascinerende en inspirerende manier te vertellen. Wij leren je de psychologie achter het verhaal waardoor je nooit meer op een ander manier het gesprek zal openen met een potentiele koper.  

De storytelling training heeft als doel om inspirerende en fascinerende  commerciële story te bouwen die je op elke plek en onder elke omstandigheid kan vertellen: tijdens een netwerk borrel, aan een prospect, aan het begin van een sales gesprek,  op een feestje, “langs de lijn” bij de voetbal of op vakantie.   Jouw story zal de deuren openen naar meer sales.  

Na de training heb jij je verhaal klaar waarmee je direct aan de slag kan, maar dat niet alleen. We leren je de mindset en de methodiek om iedere keer weer nieuwe verhalen te bouwen, nieuwe verhalen die andere boeien en die telkens weer de deuren openen.  

Mindset

We leren de deelnemers waarom je verhaal werkt. Maar ook gek genoeg dat je verhaal vertellen veel meer is dan zenden. Jouw story is juist een uitnodiging om de klant te laten vertellen en om deze reden is luisteren een heel belangrijk onderdeel van storytelling.  

Daarnaast gaan we op zoek naar jouw waarom van het bestaan. Immers daar vinden we de basis voor jouw fascinerende en inspirerende verhaal.    

Vaardigheden

Ieder mens en iedere omstandigheid is anders. Misschien verkoop jij ook wel verschillende producten of diensten. We leren je om je verhaal iedere keer weer op een andere manier te vertellen en ook hoe je iedere keer weer nieuwe verhalen kunt maken. Verhalen om te vertellen en andere te boeien en te inspireren zodat ze met jou verder in gesprek willen.  

Op zeker moment moet de storyteller zich terugtrekken. We leren je om goed te luisteren en op een natuurlijke manier jouw story om te buigen naar een de start van het sales gesprek. Van zenden naar luisteren. Stories zijn succesvol als de verkoper toegeeft en meebeweegt met de klant en dus goed luistert.  

Kortom, in de wereld van nu, in een wereld waar de kopers over grote hoeveelheden informatie beschikken en veel keuzemogelijkheden hebben, is jouw story het begin van het sales gesprek.  

Nu en in de toekomst zal jouw vermogen om op een overtuigende manier je verhaal te brengen doorslaggevend zijn voor je succes.